2014. július 19., szombat

Az első áruházi gyermekmegőrző itthon

Az áruházi vevőszolgálat után JÖN A GYERMEKMEGŐRZŐ

Külföldi példák alapján érdekes újítást vezetett be az Állami Áruház. A Rákóczi-úti Divatcsarnok áruházban bevezették a vevőszolgálatot.
Az áruház legfeltűnőbb részén, mindenki számára könnyen hozzáférhetően működik a vevőszolgálat. A beosztott alkalmazottak alig győzik a munkát. Egy férfi azt kérdi, hogy mennyiért lehet jó minőségű, kész ruhát kapni. Azonnal megkapja a felvilágosítást, sőt tanácsot is, hogy milyet vásároljon. Természetesen reklamációk is bejutnak az osztályhoz. Ha valamilyen árucikk nem volna kapható, azonnal ...( esküszöm, én próbáltam, de annyira elmosódtak már a betűk, hogy ezt a két szót nem bírom kibogarászni) ... a pótlásáról. A kifogásokat felveszik és kivizsgálják a hibák okát.
Az áruház alkalmazottai levelezést folytatnak a gyári dolgozókkal. Egy ízben például rendellenességet tapasztaltak a zománcedényeknél, értesítették a gyárat, a dolgozók megköszönték a felvilágosítást és a következő edényszállítmány már minden tekintetben kifogástalan volt. A vevőszolgálat asztalán panaszkönyv van, amelybe mindenki beírhatja észrevételét.

- A vevőszolgálat azért van, hogy a közönséget segítse - mondja az áruház egyik vezetője. - Most gyermekmegőrzőt fogunk felállítani, ahová a mamák beadhatják gyermekeiket, amíg ők vásárolnak. Itt szakképzett gondozónők foglalkoznak majd a csöppségekkel. Rövidesen a negyedik emeleten elkészül a sportosztályunk, ahol ping- pong bemutatókkal, céllövészettel, és egyéb teremsport bemutatókkal fogjuk szórakoztatni és megismertetni vevőinket.

(Független Magyarország, 1950. január 16.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése